Persondatapolitik


Sådan håndterer Siddestillingskompagniet dine personoplysninger

Siddestillingskompagniet beskytter og behandler personoplysninger om klienter, leverandører, samarbejdspartnere og modtagere af markedsføringsinformationer i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondataretlige lovgivning.

1.Hvilke personoplysninger er der tale om?

”Personoplysninger” omfatter enhver form for information om en identificerbar fysisk person, f.eks. personens navn, mailadresse, CPR-nummer og adresse samt oplysninger om personens fysiske, psykiske, økonomiske, kulturelle eller sociale forhold. Oplysninger om juridiske personer er således ikke omfattet af definitionen ”personoplysninger”. Behandling af personoplysninger sker udelukkende i nødvendigt omfang med det formål at løse en given rådgivningsopgave i forhold til det særlige kerneområde, som Siddestillingskompagniet praktiserer indenfor, samt i forbindelse med markedsføringsaktiviteter – herunder udsendelse af nyhedsbreve.

2. Hvor kommer oplysningerne fra

Personoplysninger indsamles direkte hos dig eller fra tredjemand som fx opgavestillende kommunale myndigheder eller samarbejdspartnere af relevans for opgaveløsningen.

3. Hvordan behandles oplysningerne

Personoplysninger indsamles, registreres, opbevares, bruges eller videregives udelukkende i det omfang, det er nødvendigt for at løse den konkrete opgave. Som oftest vil det være nødvendigt at behandle almindelige personoplysninger i form af navn, titel, telefonnummer og e-mailadresse. Denne behandling sker med det formål at kunne levere, fakturere, kvalitetssikre og kontrollere ydelsen korrekt, og så vi kan leve op til kravet om dokumentation i forhold til Sundhedslovgivningen. Derudover kan det i visse situationer være nødvendigt for os at behandle personfølsomme oplysninger som fx helbredsoplysninger.

4. Hvem videregives dine personoplysninger til?

Vi videregiver alene dine personoplysninger hvis det er nødvendigt for opgaveløsningen,

og der er lovligt grundlag for det. Det kan være offentlige myndigheder eller private

virksomheder, der skal videreformidle eller implementere den af Siddestillingskompagniet

givne rådgivning.

Hvad angår udsendelse af nyhedsbreve er der truffet en databehandleraftale med et

amerikansk (som i GDPR-sprog er et såkaldt tredieland) firma: Mail Chimp, der leverer en

enkel udsendelsesløsning, og som i øvrigt er omfattet af en Privacy Shield aftale imellem

USA og EU.

Mail Chimp registrerer, opbevarer og behandler navn, e-mail, ip-adresse samt tidspunkt

for tilmelding.

Denne løsning indebærer dobbelt tilmelding i form af en bekræftelse på tilmeldingen samt

en umiddelbar mulighed for at afmelde nyhedsbrevet.

Hvad angår Siddestillingskompagniets hjemmeside(r) www.siddestillingskompagniet.dk

og www.tryksaar.dk anvendes One.com som webhotel. Siddestillingskompagniet indsamler

eller anvender ingen personoplysninger herfra.

5. Hvornår sletter vi dine oplysninger?

Dine personoplysninger slettes, når de ikke længere er nødvendige for det eller de formål,

som oplysningerne var indsamlet og behandlet til. Retningslinjer for opbevaringstiden

forholder sig til de forpligtelser, som gældende lovgivning, herunder dokumentations- og

revisionskrav foreskriver.

6. Hvilke rettigheder har du?

Du har efter databeskyttelsesreglerne en række rettigheder i forhold til behandling af

oplysninger om dig.

Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder, skal du kontakte Siddestillingskompagniet. Du har følgende rettigheder:

Ret til at se oplysninger (indsigtsret)

Du har ret til at få indsigt i de oplysninger, som vi behandler om dig, samt en række

yderligere oplysninger.

Ret til berigtigelse (rettelse)

Du har ret til at få urigtige oplysninger om dig selv rettet.

Ret til sletning

I særlige tilfælde har du ret til at få slettet oplysninger om dig, inden tidspunktet for vores

almindelige generelle sletning indtræffer.

Ret til begrænsning af behandling

Du har i visse tilfælde ret til at få behandlingen af dine personoplysninger begrænset.

Ret til indsigelse

Du har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod vores ellers lovlige behandling af dine

personoplysninger.

Retten til at trække samtykke tilbage

Hvis behandling af dine personoplysninger er baseret på dit samtykke, har du til enhver tid

ret til at trække dit samtykke tilbage. Dette kan du gøre ved at kontakte

Siddestillingskompagniet på de kontaktoplysninger, der fremgår nedenfor.

Hvis du vælger at trække dit samtykke tilbage, påvirker det ikke lovligheden af vores

behandling af dine personoplysninger på baggrund af dit tidligere meddelte samtykke og

op til tidspunktet for tilbagetrækningen. Hvis du tilbagetrækker dit samtykke, har det

derfor først virkning fra dette tidspunkt.

Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes

rettigheder, som du finder på www.datatilsynet.dk

7. Hvordan sikrer vi dine oplysninger?

  • Dine oplysninger sikres ved opbevaring på ekstern harddisk, som opbevares i aflåst lokale.
  • I tilfælde af en fysisk eller teknisk hændelse er det muligt at genoprette tilgængeligheden
  • og adgangen til personoplysninger via sikkerhedskopiering.
  • Der sker regelmæssig opdatering og vurdering af effektiviteten af
  • sikkerhedsforanstaltningerne.

8. Kontakt

Du kan kontakte Siddestillingskompagniet, hvis du ønsker at udnytte dine rettigheder som

beskrevet ovenfor under punkt 6, hvis du ønsker at klage, eller hvis du har andre

spørgsmål til vores persondatapolitik.

Du kan i den forbindelse kontakte os på følgende vis:

Siddestillingskompagniet

att. Helle Dreier

Galgebakken Neder 8 – 9a

2620 Albertslund

Telefon: +45 29 26 09 87

E-mail: helle@siddestillingskompagniet.dk

9. Klage til Datatilsynet

Du kan klage til Datatilsynet over behandlingen af dine personoplysninger. Se mere på

www.datatilsynet.dk

10. Ændringer i vores databeskyttelsespolitik

Vores databeskyttelsespolitik er senest opdateret den 6. juli 2018 og ændres løbende.